Już 37 tys. paczkomatów InPost. Przekroczyli ważny kamień milowy

InPost systematycznie poszerza swoją działalność na terenie całej Europy. Jak podano w komunikacie, firma ma już w Wielkiej Brytanii 7 tys. paczkomatów i 1,6 tys. punktów odbioru i nadania (PUDO).

tg/PAP
tg/PAP
Udostępnij artykuł:
Już 37 tys. paczkomatów InPost. Przekroczyli ważny kamień milowy

Jak wskazał InPost we wtorek w komunikacie, większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Spółka poinformowała, że posiada już 7000 paczkomatów w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). Łącznie w Europie InPost ma 37 703 maszyn tego typu - dodano.

"Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał" - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i szef InPost, cytowany w komunikacie. Zaznaczył, że InPost chce być "najmocniejszym graczem dostaw out-of-home (OOH, dostaw poza domem - PAP) w tym kraju". "Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem" - ocenił Brzoska.

Prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii Neil Kuschel podkreślił, że paczkomat nr 7000 to dla firmy ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało się jej zwiększyć liczbę lokalizacji o 40 proc.

InPost ma już 37 tys. paczkomatów

W komunikacie zauważono, że w I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147 proc., czyli ponad dwukrotnie r/r, a przychody wzrosły o 194,1 proc. r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w Zjednoczonym Królestwie do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59 proc. r/r.

Poinformowano również, że InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.

InPost to firma zajmująca się rozwiązaniami logistycznymi dla branży e-commerce w Europie.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała siecią ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym miała ponad 35 tysięcy paczkomatów i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment (obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną - PAP) dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. W ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

tg/PAP
Autor artykułu:
tg/PAP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?